9811 artykułów dostępnych od ręki
Gwarancja niskich cen
Wysyłka gratis od 250 zł
Kup teraz zapłać później
Zwrotdo 30 dni
6 sklepów
stacjonarnych
Ocena klientów 4.68/5
Koszt wysyłki paczki11.95 zł

Jak często wymieniać olej?

2019-10-10

Skąd wiadomo jak często mam wymienić olej?

Przez pewien czas np. Opel i Fiat zapewniali, że wystarczy odwiedzać serwis nawet co 50 tys. km! Z tego szybko się wycofano, ale standard „2 lata lub 30 tys. km” często praktykowany jest przez wiele firm. Producenci wiele nie ryzykują w miarę prosty silnik 2 lata i 100 tys. km (najczęściej po takim okresie kończy się gwarancyjna odpowiedzialność producenta) wytrzyma nawet na jednym oleju. Co ciekawe Toyota (ale również inne japońskie firmy, np. Subaru) w wielu modelach ciągle wymaga odwiedzania serwisu co 15 tys. km.

 

5 tys. km

  • Skutery.
  • Motocykle
  • Samochody wyczynowy oraz startujące w zawodach off-roadowych.

 

10 tys. km

  • Jeśli kierowca często korzysta z maksymalnych osiągów silnika, jeździ tylko na krótkich dystansach, po zapylonej drodze itp., przebieg nie powinien wynosić więcej.
  • Auta z nowymi silnikami, które są jeszcze na dotarciu.
  • Auta z instalacjami LPG, CNG.

 

15 tys. km

Dla aut jeżdżących większość czasu w trybie miejskim które jeżdżą na krótkich dystansach, są często gaszone, a zwłaszcza silniki z systemami start-stop powinno przyjmować się jako maksymalną granicę.

 

15-20 tys. km

Dla łagodnie traktowanego i względnie zdrowego silnika. Jeżdżącego w trybie jazdy pół na pół (miasto, trasy) jest to najbardziej optymalne założenie. Najzdrowsze dla silnika, polecane przez większość mechaników oraz ekspertów. Nie trzeba inwestować w oleje typu Long Life i obawiać się o to, że jednostka pracuje na zużytym i brudnym oleju. Choć coraz więcej olei czy nawet wszystkie oleje danego producenta ma taki dopisek i bez problemu można je stosować przy takim interwale.


30-35 tys. km

Coraz większa grupa producentów zaczyna zalecać oleje typu Longlife. To często karta przetargowa dla klientów flotowych, którzy stanowią aż 70 proc. rynku samochodów nowych. Taki zabieg ma na celu obniżyć koszty eksploatacji i zmniejszyć częstotliwość wizyt w serwisie. Koncerny twierdzą, że ilość dodatków uszlachetniających i formuła smarnego oleju jest na tyle zaawansowana, że nie ma się o co martwić. W wielu przypadkach taki interwał jest mocno zweryfikowany przez rzeczywistość.

  • Przez